Videreføring av kampanjen «Ditt bibliotek – en bærekraftig ressurs i lokalsamfunnet»

Kampanjen «Ditt bibliotek – en bærekraftig ressurs i lokalsamfunnet» traff godt. Den fikk gode resultater i form av oppmerksomhet, spredning og engasjement. Nå er kampanjen utvidet med to nye filmer som utfyller den opprinnelige kampanjen. Konseptet som videreføres er å synliggjøre bibliotekets tjenester gjennom lånernes egne opplevelser. Målet er at potensielle nye lånere skal se kampanjen og få lyst til å oppleve det samme som den som forteller.

I filmene løftes bibliotekenes kjernevirksomhet, bibliotekansattes litteraturkunnskap, og biblioteket som et godt sted å være.

Gjenbruk av materiale fra bærekraftskampanjen
Vi oppfordrer samtidig til gjenbruk av materialet fra den opprinnelige kampanjen. Det står seg godt!

• Plakater til bibliotekrommet og andre steder i kommunen
  • Bilder 16-9 til nettsider
  • Bilder til informasjonsskjermer
  • Bilder til bruk på sosiale medier

Materiale til nedlasting
Kampanjemateriale til nedlasting ligger på fylkesbibliotekets nettside

Spredning av kampanjen
Heng opp plakater i bibliotekrommet og andre steder i kommunen. Legg ut kampanjebilder på informasjonsskjermer og i sosiale medier, eller del innlegg fra fylkesbibliotekets Facebook-side.

Å kjøre samme kampanje i alle bibliotekene i Akershus, Buskerud og Østfold samtidig, gir oss en unik mulighet til å sette bibliotek på kartet!

Kampanjeperiode
Kampanjeperioden er 6. mars – 24. mars.

Silje Stener
rådgiver, Fylkesbiblioteket