Påfyll: Utviklingsplan for skolebibliotekene

Utviklingsplanen gir retning, og funnene viser at vi er på rett spor!

Utviklingsplanen for skolebibliotekene i tidligere Viken (nå Akershus, Buskerud og Østfold) ble lansert februar 2023. Denne planen har som mål å styrke skolebibliotekene og deres rolle som pedagogiske arenaer. Et halvt år etter lanseringen ble det gjennomført uformell undersøkelse for å evaluere fremdriften i skolenes arbeid med å oppfylle planens målsettinger.

Funnene fra undersøkelsen ble presentert under nettverksdagen for skolebibliotekarene den 17. november 2023. Nå ønsker vi å dele funnene med dere og har invitert inn Usman C. Aslam til å fortelle om funnene i undersøkelsen. Dette er en unik mulighet til å få innsikt i hvordan skolene har tatt tak i utviklingsplanen og hvilke positive endringer utviklingsplanen allerede har ført til. Vi håper at funnene vil inspirere og motivere alle involverte til å fortsette arbeidet med å styrke skolebibliotekene som viktige ressurser for elevene og læringsmiljøet.

Klikk deg inn på lenken for å delta:

Klikk her for å bli med i møtet